Gamtos pamokose 5-7 klasių mokiniai atliko tiriamuosius praktinius darbelius. Juos išradingai pristatinėjo savo draugams.

5 klasių mokiniai atliko darbą „Mano valgiaraštis“. Darbotikslas – laikantis sveikos mitybos taisyklių, sudaryti dienos valgiaraštį.

Su penktokais diskutavome apie žmogaus elgesį aplinkoje, šiukšlinimą, atliekų rūšiavimą. Mokiniai siuntė nuotraukas arba rodė tiesiogiai, kaip renka baterijas, rūšiuoja plastiką, piešė plakatų, kūrė eilėraščių.

6a ir 6b klasių mokiniai atliko projektinį darbą „Mano žinia žmonijai”. Stebėti aplinką, apmąstyti, veikti ir skleisti gerąją žinią žmonijai – vienas iš reikalavimų atliekant darbą. Apie sąmoningą, atsakingą vartojimą, daiktų prikėlimą antram gyvenimui kalbėjo Gustė Strelčiūnaitė (6b), Viltė Rimkutė (6a), Rokas Janionis (6a), Austėja ir Augustė Šaulytės (6a).

Kita aktualitema – aplinkos tvarkymas ir atliekų rūšiavimas. Savo darbuose mokiniai parodė, ką galima padaryti ne žodžiais, bet darbais. Drąsino ir skatino veikti Darijus Smailys ir Matas Miliauskas (6b), Karina Gumbelevičiūtė (6a), Aija Petrauskaitė (6a), Ugnė Baniulytė (6b), Ugnius Gintautas ir Augustas Semenkovas (6b), Smiltė Žagrakalytė ir Saulė Tabokaitė (6b) bei kiti mokiniai.

7b klasės mergaitės Linetė Galinskaitė, Miglė Salučkaitė, Ugnė Petrauskaitė dalyvavo nuotolinėje konferencijoje„Įdomioji ekologija”. Linetė ir Ugnė kalbėjo, kas yra ekologija, tvari aplinka, atsakingas vartojimas, atliekų perdirbimas, žiedinė ekonomika, pakuotės.Miglė surengė smagų žinių patikrinimą.

Tik MŪSŲ VISŲ atsakingas požiūris ir geri darbai padės išsaugoti MŪSŲ planetą Žemę. 

Dalia Kruopienė,

Gamtos mokslų mokytoja

Arnoldas Jankauskas 5b Beno Murausko 5a

Džiugas Meliūnas 5b

Karolina Krivickaitė 5b 1

Žmonių klaida

Gabrielė Briedytė (5b)

 

Žemė dabar purvina,

Prišiukšlinta ir nebegerbiama.

Žmonės sako:

Kas mums darbo,

Nepadėsime mes jau.

Štai koks blogis žemėj tyko,

Viskas krypsta vis blogiau…

Miškas virs pavirs

Dykyne purvina,

Upės, ežerai ir jūros

Didžiule šiukšlių sala.

Žmonės negalvoja apie tai,

Jiems svarbu nupirkt, parduot

ir turtu pasididžiuot.

O, kad žemė miršta,

Jiems širdis neplyšta.

Žmonės sako:

Ech, ta, ta

Mūsų žemė purvina…

Bet nesusimąsto,

Kad pačių jų tai klaida.

 

STEBIU

Mes jau senai pastebėjome, kad labai netvarkinga aplinka prie atliekų rūšiavimo konteinerių ir pėsčiųjų takų ne tik mieste, bet ir kaime.

Šiukšlės ne tik netvarkingai atrodo, bet rodo, kad yra problema: žmonės elgiasi neatsakingai ir nekultūringai.

Tai tik parodo, kad jie nemyli ir nesaugo gamtos.

 1
APMĄSTAU Kadangi mūsų šeimose šiukšlių rūšiavimas svarbus, sunku mums buvo suprasti, kodėl žmonės taip elgiasi? Atrodo viskas paprasta: konteineriai ryškūs, su užrašais kur ką mesti, bet šalia konteinerių pilna visokių daiktų: buitinių prietaisų, kartais baldų, sulūžusių žaislų ir kt. O išėjus pasivaikščioti ar pasivažinėti dviračiu, pamatai, kad kelkraštis taip pat pilnas įvairių šiukšlių.  2
VEIKIU Ne tik stebim, kad daug šiukšlių, bet aktyviai ir kasmet dalyvaujam akcijose „DAROM“. Jos vyksta ir mokykloje, bet dar mes jose dalyvaujame kiekvienais metais savo bendruomenės talkose. Susirenka ir maži vaikai, ir suaugę, tada visi einam švarinti savo pėsčiųjų tako bei kitų prišiukšlintų vietų.  3
DRĄSINU KITUS

Visus raginame nebūti tik stebėtojais, bet būti aktyviais ir švarinkit savo aplinką, dalyvaukit talkose. Nes kai pats dalyvauji, tvarkai, rūšiuoji, tai ir kiti pradeda sekti tavo pavyzdžiu!

 

ŠIUKŠLĖMS - STOP!

 4
ĮSPŪDIS

Jei jau gyvūnai supranta, kad šiukšles rinkti reikia, tai kaip gali to nesuprasti žmogus? J

Pristatymą ruošė: Darijus Smailis ir Matas Miliauskas (6b)

 5