Saugesnio interneto diena – tai daugelyje pasaulio šalių minima iniciatyva, kuri tapo svarbiu įvykiu informacinio raštingumo kalendoriuje. Prasidėjusi 2004-aisiais, Saugesnio interneto diena išplėtė savo geografines ribas ir dabar minima 150 pasaulio šalių. Iniciatyvos tikslas – atkreipti dėmesį į aktualius skaitmeninius iššūkius, skatinti saugesnį, ypač vaikų ir jaunuolių, naudojimąsi internetu ir skaitmeninėmis technologijomis.

Svalios progimnazija taip pat įsitraukė į šią iniciatyvą. Vasario 9-12 dienomis nuotoliniu būdu mokiniai atliko įvairiausias užduotis, skirtas Saugesnio interneto dienai.

Pradinių klasių mokiniai per etikos pamokas žiūrėjo mokomuosius filmukus įvairiomis, jiems aktualiomis, temomis. Aiškinosi, kodėl internetiniai žaidimai taip įtraukia bei kaip juose žaisti saugiai. O taip pat, kaip suprasti, ar nesi priklausomas nuo internetinių žaidimų? Taip pat domėjosi, kaip atsirinkti, ką internete galima viešinti, o ką geriau pasilikti tik sau ir artimiesiems. Juk internete bendraujame, dalijamės savo mintimis, informacija ir nuotraukomis.

5 klasės mokiniai Scratch programoje kūrė virusus. Kompiuterinis ir biologinis virusas yra labai panašūs. Juo gali užsikrėsti bet kur, bet kada. Jie egzistuoja nepriklausomai nuo metų laiko.

 

View More

5-ų ir 6-ų klasių mokiniai dalyvavo „Slaptažodžių dirbtuvėse“. Peržiūrėję vaizdo medžiagą apie saugaus slaptažodžio kūrimą, mokiniai internete esančio tinklapio pagalba pasitikrino savo turimų slaptažodžių stiprumą, t.y., per kiek laiko jų slaptažodį „nulaužtų“ programišiai. Po to jie susikūrė saugų slaptažodį, kurio jau niekas neatspės. 6a klasės mokiniai dalyvavo viktorinoje apie saugesnį internetą. Mokiniai savo komandą pavadino „Kibernetinis instinktas“. Kiekvieną dieną visi kartu stengdavo rasti teisingus atsakymus į pateiktus klausimus. Nors pagrindinio prizo nelaimėjo, bet įgijo daug žinių. Suprato, kad internete privaloma elgtis taip, kaip gatvėje. Nevalia visiems pasakotis apie save, demonstruoti, ką vertingo neši ir taip išlikti saugiems.

 

Su 7-okais nagrinėjome socialinių tinklų problemą „Socialiniai tinklai: kas tavo draugai“. Aiškinomės ir diskutavome apie tai, kam skirti socialiniai tinklai, kada ir kaip saugiai jais naudotis. Dirbdami grupėse, septintokai nagrinėjo situacijas, ištinkančias internete, ir ieškojo sprendimų joms. Mokiniams puikiai pavyko rasti sprendimus. Galima teigti, kad mokiniai žino ir supranta, kaip teisingai ir saugiai elgtis internete.

Vyresnieji mokiniai per informacinių technologijų pamokas aiškinosi slaptažodžių sudarymo principus, tikrino savo slaptažodžių stiprumą, galvojo, kaip apsisaugoti nuo apgaulės internete, kokia informacija internete yra draudžiama, o kokia ribojama.

Kartu su aštuntokais nagrinėjome temą „Reikia suprasti interneto pavojus“. Jie prisiminė, kokie pavojai slypi internete ir kaip jų išvengti. Sužinojo, kuo skiriasi asmens tapatybė fizinėje erdvėje nuo tapatybės elektroninėje erdvėje, kas yra asmens duomenų apsauga. Aštuntokai nagrinėjo įvairias situacijas, susijusias su asmens duomenimis. Kūrė saugesnio interneto naudojimosi taisykles, kurias sudėjo į žodžių debesis. Per pamoką, dirbdami grupelėse, draugų žodžių debesis bandė iššifruoti. Visiems puikiai pavyko suformuluoti bent panašią mintį į tą, kuri buvo pateikta žodžių debesyje.

1 2

3

 

 

 

 Informacinių technologijų mokytojos